08.11.2023
Budżet Obywatelski
Udało się! Wspólnymi siłami umożliwiliśmy realizację naszych dwóch projektów.
Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy oddali na nas głos w Budżecie Obywatelskim, którzy stwierdzili, że nasz pomysł jest ważny dla ich dzieci, znajomych, przyjaciół. Dziękujemy lokalnej społeczności, która zawsze zrzesza się w ważnych chwilach. Gratulujemy Ochotnicza Straż Pożarna Świnoujście- Przytór za Wasz projekt Festiwal pożarniczy i ogromnie dziękujemy za Waszą nieocenioną pomoc.
Tu znajdziemy wyniki: https://swinoujscie.budzet-obywatelski.org/wyniki
TO MY!
- lokalny projekt nieinwestycyjny nr 7: Rytmika dla dzieci najmłodszych,
- lokalny projekt inwestycyjny nr 6: Skok w dal
Opis projektu "Skok w dal":
Projekt obejmuje budowę miejsca do skoku w dal na boisku szkoły w Przytorze. Z boiska Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świnoujściu korzystają mieszkańcy Przytoru i Łunowa, ale również Karsiboru i Warszowa. Boisko służy tylko do gry w piłkę nożną, jest pokryte sztuczną nawierzchnią. Do skoku w dal służy prowizoryczne miejsce, a zmiana tej infrastruktury przyczyni się do zwiększenia komfortu uczniów na lekcjach wychowania fizycznego. Z miejsca do skoków w dal mieszkańcy będą mogli korzystać również po południu.
Cel projektu:
-zapewnienie uczniom profesjonalnego sprzętu sportowego do skoku w dal,
-dbałość o zdrowie uczniów,
-wyrabianie kondycji fizycznej,
-ćwiczenie systematyczności, wiary we własne siły.
Opis projektu "Rytmika dla dzieci najmłodszych":
Zajęcia rytmiczne będą przeznaczone dla dzieci przedszkolnych (dwie grupy) i szkolnych w klasach 1-3 (3 klasy), będą się odbywały na terenie placówki co tydzień w wymiarze 45 minut. Będą prowadzone zgodnie z opracowanym planem zajęć muzyczno-ruchowych. Koszt projektu związany jest z opłaceniem prowadzenia zajęć przez nauczyciela specjalistę oraz zakupem stosownych pomocy dydaktycznych. Rytmika to rozbudzenie i uświadomienie u dzieci poczucia rytmicznego i metrycznego poprzez doświadczanie, przeżywanie rytmu ruchem swojego ciała. Celem rytmiki jest udoskonalenie zdolności percepcyjnych, psychiczno-motorycznych i społecznych. Kładzie ona nacisk na rozwój jednostki, budzenie jej kreatywności i samorealizacji. Rytmika jest jednym z ulubionych zajęć w przedszkolu i w młodszych klasach szkoły podstawowej. Dzięki niej dzieci uczą się świadomego przeżywania muzyki poprzez śpiew, taniec, grę na instrumentach. To świetna nauka przez zabawę. Muzyka może uwrażliwiać na sztukę już od najmłodszych lat.
Poprzez zabawę z muzyką i rytmem dzieci uczą się koncentracji, wspierają pamięć słuchową i wzrokową, poprawiają ogólną sprawność fizyczną, kształtują koordynację ruchową, ćwiczą umiejętność pracy w grupie, zdobywają zdolności muzyczne. Rytmika uczy wyczuwać i słyszeć rytm, daje dzieciom możliwości improwizacji, pozwalając wyrazić siebie, swoje emocje. Muzyka ma właściwe zastosowanie w edukacji - terapeutyczne i relaksacyjne. Wychowanie muzyczne oparte na zajęciach muzyczno-ruchowych daje uczestnikowi wiele korzyści i satysfakcji. Takie efekty chcemy uzyskać wśród naszych wychowanków i uczniów. Wrażliwość uzyskana dzięki zajęciom pomoże najmłodszym wejść w zajęcia w kolejnych latach z większą łatwością.